Naczepy do samochodów ciężarowych

Od dłuższego czasu miewaliśmy problemy z transportem całego wyposażenia drużyny, oraz tych pojazdów, które nie posiadały pozwolenia drogowego. Przez jakiś czas zastanawialiśmy się nad zakupem kilku mniejszych przyczep i lawet na sprzęt i samochody, aczkolwiek po porównaniu kosztów okazało się iż znacznie bardziej ekonomicznym wyjściem okaże się duża naczepa wielotonowa.

Naczepa z dużą ładownością

przyczepy ciężarowe dwuosioweCiągnik do takiej przyczepy już mieliśmy na stanie, i niekiedy używaliśmy razem z płaskodenną naczepą do przewozu samochodów, więc nadawał się doskonale do ciągnięcia naczepy zamkniętej, w której można by przewozić nie tylko samochody, ale również cały drużynowy sprzęt jednocześnie. Przyczepy ciężarowe dwuosiowe miały ładowność rzędu pięćdziesięciu ton, czasem nawet więcej, więc nie musieliśmy się przejmować maksymalnym udźwigiem, gdyż nasze wyposażenie ważyło znacznie poniżej górnego progu ładowności. Tym samym, mogliśmy bez trudu przebierać w różnych naczepach i porównywać ich możliwości i charakterystykę. Koniec końców, zatrzymaliśmy się na naczepie z podwyższoną ładownością i twardymi burtami w miejscu plandeki. Taka naczepa umożliwiała bowiem najbezpieczniejszy transport ładunku, nie tylko dzięki zamkniętym burtom, ale również i pasom mocującym, dzięki którym ładunek był transportowany pewnie i bezpiecznie. Podłoga miała również stopery, uniemożliwiające poruszanie się wózków, czy samochodów.

Naczepa miała również wejścia po bokach, zdecydowanie ułatwiające rozładunek mniejszego gabarytowo ładunku. Nie była to najdroższa naczepa ciężarowa z jaką się spotkaliśmy, aczkolwiek przewyższała wiele innych modeli nie tylko bardzo dużą ładownością, ale również i zabezpieczeniami, dzięki którym możliwość uszkodzenia ładunku w trakcie jazdy była niemal zerowa.